Screenpack with TAG System by Tim Markworth and Shiyo Kakuge
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20170923
Screenpack with TAG System by Tim Markworth and Shiyo Kakuge
Hello friends,
This is the screenpack used by Shiyo Kakuge. Currently, this is the default template for anyone who wants to work with screenpack in Tag mode.
current update of 23.12.2017
1) Tim Markworth
- updated 3v3 and 4v4 for version 1.1.0.650. There is the version of the exe file, which we use in mugen 1.1 today.
2) Shiyo Kakuge
- fixes and additions at common1.cns by Shiyo Kakuge.
- score system added.
- time frames arranged.
- Dizziness system added to the system.
I'll leave a video of a Brazilian where he teaches how to configure the TAG system.
Greetings.
---------------------------------------
Olá amigos,
Este é o screenpack utilizado pelo Shiyo Kakuge. Atualmente, este é o modelo padrão para quem quer trabalhar com screenpack no modo Tag.
atualização de 23.12.2017
1) Tim Markworth
- updated 3v3 e 4v4 para a versão 1.1.0.650. Está a versão do arquivo exe, que usamos no mugen 1.1 atualmente.
2) Shiyo Kakuge
- correções e adições no common1.cns pelo Shiyo Kakuge.
- sistema de score adicionado.
- frames de tempo concertados.
- sistema de tontura adicionado no sistema.
Vou deixar um vídeo de um brasileiro, onde ele ensina como configurar o sistema TAG.
Saudações.
DESCARGAR/DOWNLOAD (updated 23.12.2017)
Path 4GB for 64 bits : DESCARGAR/DOWNLOAD
Add004pie:
http://www.mediafire.com/file/0bawsoan64bn5bx/add004pie.rar (file for updated char in Tag system)
https://saintseiyamugen2d.foroactivo.mx/t504-problems-with-char-assistant (tutorial - Problems with char assistant.)
This is the screenpack used by Shiyo Kakuge. Currently, this is the default template for anyone who wants to work with screenpack in Tag mode.
current update of 23.12.2017
1) Tim Markworth
- updated 3v3 and 4v4 for version 1.1.0.650. There is the version of the exe file, which we use in mugen 1.1 today.
2) Shiyo Kakuge
- fixes and additions at common1.cns by Shiyo Kakuge.
- score system added.
- time frames arranged.
- Dizziness system added to the system.
I'll leave a video of a Brazilian where he teaches how to configure the TAG system.
Greetings.
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Olá amigos,
Este é o screenpack utilizado pelo Shiyo Kakuge. Atualmente, este é o modelo padrão para quem quer trabalhar com screenpack no modo Tag.
atualização de 23.12.2017
1) Tim Markworth
- updated 3v3 e 4v4 para a versão 1.1.0.650. Está a versão do arquivo exe, que usamos no mugen 1.1 atualmente.
2) Shiyo Kakuge
- correções e adições no common1.cns pelo Shiyo Kakuge.
- sistema de score adicionado.
- frames de tempo concertados.
- sistema de tontura adicionado no sistema.
Vou deixar um vídeo de um brasileiro, onde ele ensina como configurar o sistema TAG.
Saudações.
DESCARGAR/DOWNLOAD (updated 23.12.2017)
Path 4GB for 64 bits : DESCARGAR/DOWNLOAD
Add004pie:
http://www.mediafire.com/file/0bawsoan64bn5bx/add004pie.rar (file for updated char in Tag system)
https://saintseiyamugen2d.foroactivo.mx/t504-problems-with-char-assistant (tutorial - Problems with char assistant.)
Last edited by Orion on Sat Dec 23, 2017 10:24 am; edited 2 times in total
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Screenpack with TAG System by Tim Markworth and Shiyo Kakuge :: Comments
oscartsg1 wrote:alguien traduce?.es mas o menos que a encontrado un sistema para luchar 3v 3 o 4v4?
lo bueno seria hacerlo como en el ultimo dbz,que si tienes 3 personajes tuyos los puedas cambiar en la lucha en cualquier momento e igual que el enemigo
Uno Tag Team Patcher
fijate
http://mugenguild.com/forum/topics/uno-tag-team-patcher-v-2-0-2016-typek-tag-150262.0.html
de aki lo bajas
http://mugenguild.com/forum/topics/uno-tag-team-patcher-v1-0-166239.msg2104626.html#new
tambien hay videos por youtube
As the friend Jaki said there are videos in Spanish inside you tube. The right thing would be to put in that language, since the forum is not Brazilian. However, after studying numerous tutorials, in my opinion, the video of friend Gui Santos is the most didactic.
If you realize this too, just turn on you tube subtitles.
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Como disse o amigo Jaki existem vídeos em espanhol dentro do you tube. O certo seria colocar nessa língua, uma vez que o fórum não é majoritariamente brasileiro. Contudo, após estudar inúmeros tutoriais, em minha opinião, o vídeo do amigo Gui Santos é o mais didático.
Se você perceber isso também, basta ativar as legendas do you tube.
If you realize this too, just turn on you tube subtitles.
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Como disse o amigo Jaki existem vídeos em espanhol dentro do you tube. O certo seria colocar nessa língua, uma vez que o fórum não é majoritariamente brasileiro. Contudo, após estudar inúmeros tutoriais, em minha opinião, o vídeo do amigo Gui Santos é o mais didático.
Se você perceber isso também, basta ativar as legendas do you tube.
pero es fácil de hacer?,se puede hacer con cualquier screemapck de cdz?
he hecho los primeros pasos asta lo de seleccionar los chars,pero después no pone que mugen se usa o que opción para que salgan los dos asi.
he hecho los primeros pasos asta lo de seleccionar los chars,pero después no pone que mugen se usa o que opción para que salgan los dos asi.
oscartsg1 wrote:pero es fácil de hacer?,se puede hacer con cualquier screemapck de cdz?
he hecho los primeros pasos asta lo de seleccionar los chars,pero después no pone que mugen se usa o que opción para que salgan los dos asi.
It is easy to do, but that does not mean that you will not encounter problems after the conversion. As mugen is free, some authors forget part of the mandatory of theprograming. If there are no codes like recovery on some chars and the command keys, the char may close the mugen repeatedly with one message of error.
Other bugs can also be found in the same sense, such as not obeying the standard intervals in animations. Who wants to encode chars in mugen, should look at kungfuman standards. One hour I'll talk about it more.
Currently with the review that I did from the stages and the update of the chars for version 1.1, in progress, I am thinking about making a game. The chars system would allow for the tag system, pallet exchange in full battle for pixelated chars, end-of-round citations and stage zooming. Anyway, everything the engine mugen allows to do until today.
Of course this will take time, especially that for the general public I will need the authors' permission. But what do you think of the idea? comment below.
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É fácil fazer, porém isso não quer dizer que você não encontrará problemas depois da converção. Como o mugen é livre, alguns autores esquecem parte da programação obrigatória. Se não existir códigos como o recovery em alguns chars e as teclas de comando, o char pode fechar o mugen repetinamente com uma mensagem de erro.
Outros bugs também podm ser encontrados nesse mesmo sentido, como a não obediência dos intervalos padrões nas animações. Quem quer codificar chars no mugen, deve olhar para os padrões do kungfuman. Uma hora dessa falo mais sobre isso.
Atualmente com a revisão que fiz dos stages e atualização dos chars para a versão 1.1 em andamento, estou pensando em fazer um jogo. O sistema de chars permitiria o Tag system, a troca de paletas em plena batalha para os chars pixelados, citações no final do round e sistema de zoom nos stages. Enfim, tudo que a engine mugen permite fazer até hoje.
Claro que isso demorará tempo, principalmente que para o grande público precisarei da autorização dos autores. Porém, o que vocês acham da ideia? comentem abaixo.
Last edited by Orion on Sat Mar 17, 2018 6:25 am; edited 1 time in total
puff,can you put in download a screemapck in this mode?
oscartsg1 wrote:puff,can you put in download a screemapck in this mode?
the file in the main message already comes with a screenpack.
However, if you plan to upgrade yours, try rewriting the codes a few times based on the above file. I can not do a tutorial now as there are a number of minor bugs I am trying to solve. However, above all else there is stability and gameplay for this system.
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o arquivo na mensagem principal já vem com um screenpack.
Porém, se você pretende atualizar o seu, tente reescrever os códigos aos poucos tomando como base o arquivo acima. Não posso fazer um tutorial agora, pois há uma série de bugs menores que estou tentando resolver. Porém, acima de tudo já existe estabilidade e jogabilidade para este sistema.
The screenpack has been updated with some improvements of the two programmers of this system. Here are some pictures for you to see the improvements.
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O screenpack foi atualizado com algumas melhorias dos dois programadores deste sistema. Segue algumas imagens para vocês visualizarem as melhorias.
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O screenpack foi atualizado com algumas melhorias dos dois programadores deste sistema. Segue algumas imagens para vocês visualizarem as melhorias.
Hola muchas gracias por el tuto Orion! es necesario tener el MUGEN OpenGL???
Con este patch lo que se logra es poder enfrentar 3vs3?? o también sirve para el sistema de turnos??
Con este patch lo que se logra es poder enfrentar 3vs3?? o también sirve para el sistema de turnos??
ElTigreEsManya wrote:Hola muchas gracias por el tuto Orion! es necesario tener el MUGEN OpenGL???
Con este patch lo que se logra es poder enfrentar 3vs3?? o también sirve para el sistema de turnos??
No. The tag will always be triggered in campaigns in Simul mode. In shifts the system does not work, however you can use this combination of special codes.
Special buttons for 3v3 and 4v4.
> ctrl + 1 (before the 1st round starts) - The CPU will command 1st character in Team Arcade.
> ctrl + 2 (before 1st round starts) - p2 will command the 1st character in Team Arcade.
> ctrl + 3 (before the start of 1st round) - The 2 and 3 char will face P1 at the same
time in Team Arcade mode.
> ctrl + 4 (before the start of 1st round) - The 2 and 3 char will face P1 at the same
time in Team Arcade mode. the 2nd char will be in charge of p2. This effect only exists
in 4V4.
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Não. O tag será acionado sempre nas campanhas no modo Simul. Nos turnos o sistema não fuinciona, porém você pode usar essa combinação de códigos especiais.
Botões especiais para 3v3 e 4v4.
>ctrl+1 (antes do inicio do 1° round) - A CPU comandará o 1° char no Team Arcade.
>ctrl+2 (antes do inicio do 1° round) - O p2 comandará o 1° char no Team Arcade.
>ctrl+3 (antes do inicio do 1° round) - O 2 e 3 char enfrentará o P1 ao mesmo
tempo no modo Team Arcade.
>ctrl+4 (antes do inicio do 1° round) - O 2 e 3 char enfrentará o P1 ao mesmo
tempo no modo Team Arcade. o 2° char estará no comando do p2. Esse efeito só existe
no 4V4.
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