¿Se puede cobrar por un char de mugen?
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¿Se puede cobrar por un char de mugen?
tu que opinas?
valamcrow- 5 ESTRELLAS
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Re: ¿Se puede cobrar por un char de mugen?
valamcrow wrote:
tu que opinas?
This is very controversial in the community. The mugen itself cannot be sold due to the registration of its freeware license. Anyone who insists on selling mugen games could face legal sanctions, depending on how their country punished individuals who violate the free software license.
However, the novel is not so simple. The extensions that make up the chars are not from mugen, but from windows itself. Therein lies the problem. The engine is free and cannot be sold, but there is a legal way to circumvent this only with chars.
I am against the idea of selling a char, I like the idea of community. However, if the authors wish, they can charge a commission to make certain characters. However, even here there are problems. For example, if you do a Yusuke, ask for commission to program and draw, you are still in trouble. Here there is winning on top of a character with a copyright license. I still haven't seen companies chasing others for it, yet they see it as a possible legal stalemate. Another problem is that many use free sheets and make a character. Of course, just ask if the author of the sprite-sheet cares.
However, the problems are greater than the advantages.
Requesting donations to make a project is still the best way for those who want something from this world. You do the project regardless of whether someone is going to donate money or not. In my view, it is still the best way.
The only way to bill with a char, is to make a char from scratch, without the problem of copyright and of course sell separately without the engine. However, not many people in the community are willing to do this or even consume it. The vast majority want to have their favorite anime characters in a game. This is unlikely to be a sustainable market and legally it is not possible if you are going to infringe copyright. Mugen must be faced with a hobby and must be distributed for free for the safety of everyone. As much as possible is asking for a donation, as long as the project proceeds normally as if the donation didn't even exist.
Remembering, this is just my opinion. It is not my desire to hurt anyone. I am not the owner of the truth. It is just the exposure of my train of thought. Anyone has every right to think otherwise.
Greetings.
;---------------------
Isso é muito polêmico na comunidade. O mugen em si não pode ser vendido devido ao registro de sua licença freeware. Quem insistir em vender jogos mugen pode sofrer sanções legais, dependendo de como seu país puni indivíduos que infringem a licença de softwares livres.
Entretanto, a novela não é tão simples. As extensões que compõe os chars, não são do mugen, mais do próprio windows. Aí está o problema. A engine é gratuita e não pode ser vendida, mas existe um caminho legal para burlar isso somente com os chars.
Sou contra a ideia de vender um char, gosto da ideia de comunidade. Contudo, os autores se quiserem podem cobrar comissão para fazer determinados personagens. Porém, mesmo aqui existem problemas. Por exemplo, se você fazer um Yusuke, pedir comissão para programar e desenhar, ainda assim você está com problemas. Aqui existe a capitalização em cima de um personagem com direito de licença autoral. Ainda não vi as empresas perseguindo os outros por isso, contudo encarem isso como um impasse jurídico possível. Outro problema é que muitos utilizam sheets gratuitas e fazem um personagem. Lógico, aqui basta perguntar se o autor do sprite-sheet se importa.
Porém, os problemas são maiores que as vantagens.
Solicitar doações para fazer um projeto, ainda é o melhor caminho para quem deseja algo desse mundo. Você faz o projeto independente se alguém vai doar dinheiro ou não. Em minha visão, ainda é a melhor forma.
A única forma de faturar com um char, é você fazer um char do zero, sem o problema dos direitos autorais e claro vender separadamente sem a engine. Porém, eu não muitas pessoas na comunidade dispostas a fazer isso ou mesmo consumir. A grande maioria deseja ter seus personagens favoritos dos animes em um jogo. Dificilmente isso será um mercado sustentável e juridicamente não é possível se você vai infringir direitos autorais. Mugen deve ser encarado com um hobby e deve ser distribuído de graça para a segurança de todos. O máximo possível é pedir uma doação, desde que o projeto transcorra normalmente como se a doação nem existisse.
Lembrando, isso é apenas a minha opinião. Não é meu desejo de ferir ninguém. Não sou o dono da verdade. Apenas é a exposição de minha linha de pensamento. Qualquer pessoa tem todo o direito de pensar o contrário.
Saudações.
Last edited by Orion on Sun Oct 04, 2020 6:03 pm; edited 1 time in total
Orion- 5 ESTRELLAS
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Re: ¿Se puede cobrar por un char de mugen?
total mente de acuerdo con tu linea de pensar orion
gracias por tu opinion legalmente precisa y con sentido comun mesurado y realista
gracias por tu opinion legalmente precisa y con sentido comun mesurado y realista
valamcrow- 5 ESTRELLAS
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Re: ¿Se puede cobrar por un char de mugen?
valamcrow wrote:total mente de acuerdo con tu linea de pensar orion
gracias por tu opinion legalmente precisa y con sentido comun mesurado y realista
I approached the topic, because I know that there are very good people who can fall into bad shape due to lack of information. However, there are simple ways to make money from video games, without knocking on the door of big companies.
People need to make the most of the potential of the internet. For example, in addition to mugen, we have Ikemen, which is a different engine, although it is also in freeware mode. However, what prevents people from designing their own engine ?!
This will involve ordering from a professional programmer (people who program in C ++, Delphi, Java, etc., remember that in the mugen the correct expression would be data structurer and not a programmer) for the elaboration of the program. Is it going to be expensive ?! Certainly, think more about the countless possibilities.
With your own engine, with the right team, with the right script, with original characters, you can make a game, register it and use sites with cryptographic layers to prevent leaks on the network.
Another tip is to update the game, because leaks are inevitable on the internet. Because by updating the game with more characters, modifications to the engine, you trap a target audience.
Logically, this whole process involves time, money and skills. There are no shortcuts or facilities like any profession. Success is also not guaranteed, without some work and mainly marteking.
;------------------------------
Abordei o tema, pois sei que tem gente muita boa que pode cair em maus lençóis por falta de informação. Contudo, existe formas simples de ganhar dinheiro com videogames, sem bater na porta das grandes empresas.
As pessoas precisam explorar ao máximo o potencial da internet. Por exemplo, além do mugen, temos o Ikemen que é uma engine diferente, apesar de também estar na modalidade freeware. Contudo, o que impede as pessoas de elaborarem a própria engine?!
Isso aqui vai envolver a encomenda de algum programador profissional (as pessoas que programam em C++, Delphi, Java, etc.., lembrem que no mugen a expressão correta seria estruturador de dados e não programador) para elaboração do programa. Vai sair caro?! Certamente, mais pensem nas inúmeras possibilidades.
Com a engine própria, com a equipe certa, com o roteiro certo, com personagens originais, dá para fazer um game, registrá-lo e usar sites com camadas criptográficas para evitar vazamentos na rede.
Outra dica, é ir atualizando o game, pois na internet, vazamentos são inevitáveis. Pois ao atualizar o game com mais personagens, modificações na engine, você prende um público alvo.
Logicamente todo esse processo envolve tempo, dinheiro e habilidades. Não existe atalhos e nem facilidades como qualquer profissão. Sucesso também não é garantido, sem algum trabalho e principalmente marteking.
Orion- 5 ESTRELLAS
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Re: ¿Se puede cobrar por un char de mugen?
Hola Amigos..
Es un tema no se como decirlo... atrasado para la actualidad,
son cosas que en su tiempo lo sabíamos no se puede lucrar con MUGEN,
si hablamos a grandes rasgos (comercializarlo a nivel nacional o internacional)
hay muchos peligros no puedes registrar un personaje que es obra de una empresa transnacional
que te puede meter a la cárcel o dejarte en la ruina, El Team UC se molesto por que no les
pedimos permiso (el que nunca nos iban a dar y que no es obligatorio pedir) y ellos nunca fueron a preguntar
a Toei Animation, Bandai o a Mazami Kurumada sobre los permisos y los costos,
estos muchachos si se internacionalizaron y se dieron a conocer por su talento sin embargo
a costas de una marca que no les pertenece, peor aun usaban escenas de los capítulos para
realizar los especiales, cosa que contradecía su moralidad extraña, fue mucho tiempo el que le
dedique a los chars, desveladas y dolores de cabeza (literal) soy muy obsesivo y muchas veces
me la pase todo un día y gran parte de la noche limpiando capturas, programando, intentando
inventar un hyper, investigando dudas, incluso trabajando videos.
Sin embargo cobrar por encargos personales, no encuentro el problema, si alguien
esta dispuesto a pagar por un producto que al final es un montón de esfuerzo y tiempo,
es básico si le dices a tu primo que te enseña a tocar la guitarra con canciones de muchos interpretes
y le pagas por eso o el te condiciona un precio no pasa nada pagas y listo o bien no pagas y no adquieres su
servicio, no somos abogados ni eruditos del tema para adentrarnos en cuestiones legales mas si cada
pais tiene variaciones en sus políticas.
De todas formas hoy en día veo poco interés de los usuarios por el programa, muy poca gente ya se atreve
a invertir su tiempo, sueño y hasta salud por un trabajo que es verdad causa alegría y satisfacción personal
pero que no es redituable en dinero ni en reconocimiento, valor o mínimo agradecimiento, la comunidad Mugen
se fue a la mierda desde que los foros se fueron muriendo, desde que todo se concentro en una sola
pagina (MugenArchive) que no genera proyectos, que no motiva a sus usuarios, al contrario genero múltiples
inconformidades con autores, los tipos exigentes, subes un video de una beta y ya están con su LINK? y se ponen groseros, estan viendo que es un char en pañales y ya lo exigen todo para rápidamente subirlo a Mugenarchive y tener beneficios, me da tanta risa que en esa pagina no puedas descargar tu propio char y te piden donaciones para tener acceso a tu propio trabajo, sin foros amigos no hay creación.
Mugen se volvio un repaleteo grotesco y unos chars imposibles que no te dejan ni si quiera levantarte,
estos tiempos donde de por si un juego original ya no es tan buscado como sus versiones anteriores,
la dinámica de los juegos 2D cada vez pasan mas de moda y MUGEN evidentemente ya no genera las mismas
emociones, te deja un sabor de juego incompleto por las mismas limitaciones del motor y lo tedioso que es su manejo.
Saludos Valam.
Es un tema no se como decirlo... atrasado para la actualidad,
son cosas que en su tiempo lo sabíamos no se puede lucrar con MUGEN,
si hablamos a grandes rasgos (comercializarlo a nivel nacional o internacional)
hay muchos peligros no puedes registrar un personaje que es obra de una empresa transnacional
que te puede meter a la cárcel o dejarte en la ruina, El Team UC se molesto por que no les
pedimos permiso (el que nunca nos iban a dar y que no es obligatorio pedir) y ellos nunca fueron a preguntar
a Toei Animation, Bandai o a Mazami Kurumada sobre los permisos y los costos,
estos muchachos si se internacionalizaron y se dieron a conocer por su talento sin embargo
a costas de una marca que no les pertenece, peor aun usaban escenas de los capítulos para
realizar los especiales, cosa que contradecía su moralidad extraña, fue mucho tiempo el que le
dedique a los chars, desveladas y dolores de cabeza (literal) soy muy obsesivo y muchas veces
me la pase todo un día y gran parte de la noche limpiando capturas, programando, intentando
inventar un hyper, investigando dudas, incluso trabajando videos.
Sin embargo cobrar por encargos personales, no encuentro el problema, si alguien
esta dispuesto a pagar por un producto que al final es un montón de esfuerzo y tiempo,
es básico si le dices a tu primo que te enseña a tocar la guitarra con canciones de muchos interpretes
y le pagas por eso o el te condiciona un precio no pasa nada pagas y listo o bien no pagas y no adquieres su
servicio, no somos abogados ni eruditos del tema para adentrarnos en cuestiones legales mas si cada
pais tiene variaciones en sus políticas.
De todas formas hoy en día veo poco interés de los usuarios por el programa, muy poca gente ya se atreve
a invertir su tiempo, sueño y hasta salud por un trabajo que es verdad causa alegría y satisfacción personal
pero que no es redituable en dinero ni en reconocimiento, valor o mínimo agradecimiento, la comunidad Mugen
se fue a la mierda desde que los foros se fueron muriendo, desde que todo se concentro en una sola
pagina (MugenArchive) que no genera proyectos, que no motiva a sus usuarios, al contrario genero múltiples
inconformidades con autores, los tipos exigentes, subes un video de una beta y ya están con su LINK? y se ponen groseros, estan viendo que es un char en pañales y ya lo exigen todo para rápidamente subirlo a Mugenarchive y tener beneficios, me da tanta risa que en esa pagina no puedas descargar tu propio char y te piden donaciones para tener acceso a tu propio trabajo, sin foros amigos no hay creación.
Mugen se volvio un repaleteo grotesco y unos chars imposibles que no te dejan ni si quiera levantarte,
estos tiempos donde de por si un juego original ya no es tan buscado como sus versiones anteriores,
la dinámica de los juegos 2D cada vez pasan mas de moda y MUGEN evidentemente ya no genera las mismas
emociones, te deja un sabor de juego incompleto por las mismas limitaciones del motor y lo tedioso que es su manejo.
Saludos Valam.
Re: ¿Se puede cobrar por un char de mugen?
Were it not for the issue of copyright, there would be no obstacle for people to produce and sell the characters of any anime. However, the issue of intellectual property rights is a reality. I am not a lawyer, but the rigidity or flexibility on this subject usually varies from country to country. Therefore, it is imprecise to put a formula on the subject.
As for mugen, the tool will certainly not be attractive as it is not updated and adds new mechanics. I have already addressed the subject a few times, one of the creators died. Without opening the source code, no one expects further updates. This is unlikely to happen. The fighting engine that manages to add new mechanics to its coding will certainly have taken the lead. However, even if this happens, we must face a fact. All of this will come to an end.
2D fighting engines will not be embraced by companies in the future. Making a 2d fighting game is much more problematic than in 3D. First of all, all graphics must be made literally by hand. In 3D, you need to make a mold and after that, the machine helps you with the rest of the movements. Therefore, two-dimensional games tend to take longer compared to three-dimensional games. Today, the public likes a diversity of characters, a game with long stages, as well as personalized campaigns. Imagine that in a 2D game ?! We have examples of people who did this. The team that made Streets of Rage Remake took 8 years to complete the game. Looking at it from today's market perspective, it takes a long time, as part of your target audience usually loses interest in games in half the time. That is, you need to launch a game in 2 to 3 years after announcing it, if you want to retain your target audience. Bandai itself in the last decade did not take more than 3 years between a game launch to another. All of this has reason. Note that Saint Seiya Soldiers Soul was released with a lot of problems compared to other 3D fighting games of the time. Did the producers know that ?! Certainly, however, not launching a franchise game after a long hiatus would be bad.
The demand for 2D games must really decline. As long as there is nostalgia and people willing to work in that perspective, the community will be active. I decided to stop thinking about this question of time. Everything has an end and it will certainly come to 2D fighting games. However, thinking about it will not help today. As Horácio said: Carpe Diem.
Greetings.
As for mugen, the tool will certainly not be attractive as it is not updated and adds new mechanics. I have already addressed the subject a few times, one of the creators died. Without opening the source code, no one expects further updates. This is unlikely to happen. The fighting engine that manages to add new mechanics to its coding will certainly have taken the lead. However, even if this happens, we must face a fact. All of this will come to an end.
2D fighting engines will not be embraced by companies in the future. Making a 2d fighting game is much more problematic than in 3D. First of all, all graphics must be made literally by hand. In 3D, you need to make a mold and after that, the machine helps you with the rest of the movements. Therefore, two-dimensional games tend to take longer compared to three-dimensional games. Today, the public likes a diversity of characters, a game with long stages, as well as personalized campaigns. Imagine that in a 2D game ?! We have examples of people who did this. The team that made Streets of Rage Remake took 8 years to complete the game. Looking at it from today's market perspective, it takes a long time, as part of your target audience usually loses interest in games in half the time. That is, you need to launch a game in 2 to 3 years after announcing it, if you want to retain your target audience. Bandai itself in the last decade did not take more than 3 years between a game launch to another. All of this has reason. Note that Saint Seiya Soldiers Soul was released with a lot of problems compared to other 3D fighting games of the time. Did the producers know that ?! Certainly, however, not launching a franchise game after a long hiatus would be bad.
The demand for 2D games must really decline. As long as there is nostalgia and people willing to work in that perspective, the community will be active. I decided to stop thinking about this question of time. Everything has an end and it will certainly come to 2D fighting games. However, thinking about it will not help today. As Horácio said: Carpe Diem.
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Orion- 5 ESTRELLAS
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