Exclusive Intro
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Exclusive Intro
Let's go to the last tutorials this season. This time, I'll give you some advice on exclusive introductions. Are introductions enabled only when one char finds the other.
First of all, the idea of this tutorial is not to be a programming guide. I just want to clarify some things and say
which should never be done to the Intro always workinkg properly.
1) Start stadef with group 191 and not 190.
The reason is simple, normally the stadef 190 works as a sort of array, where the programmer will set the percentage of each Intro. If you want Unique Introductions, start with stadef 191. When you're done, code the matrix definitions normally.
If it does not start with stadef 191, Intro will not always work correctly.
2) The identification code of the char named for example in ikki, must be the same as the desired adversary character.
You Got it?
The name in the definitions is the identification code of the char that can be read and interact with another.
The displayname is the char name that will appear on the character selection screen and in the fights.
So it is not the same thing. By following these little advice you will achieve the expected effect.
Friend Orion hopes to have helped.
Greetings.
;-----------------------------------------------
Vamos aos últimos tutoriais dessa temporada. Dessa vez, vou dar alguns conselhos sobre introduções exclusivas. São introduções ativadas apenas quando um char encontra o outro.
Em primeiro lugar, a ideia desse tutorial não é ser um guia de programação. Apenas quero esclarecer algumas coisas e dizer o que nunca deve ser feito para as Intros sempre funcionarem corretamente.
1) Comece o stadef com o grupo 191 e não 190.
O motivo é simples, normalmente o stadef 190 funciona como uma espécie de matriz, onde o programador vai definir a porcentagem de abertura de cada Intro. Se você quer Introduções exclusivas, comece pelo stadef 191. Quando acabar codifique as definições matriciais normalmente.
Se não começar pelo stadef 191, nem sempre a Intro funcionará corretamente.
2) O código de identificação do char denominado por exemplo em ikki, deve ser o mesmo que char adversário desejado.
Você entendeu?
O name nas definições é o código de identificação do char que pode ser lido e interagir com outro.
Já o displayname é o nome do char que aparecerá na tela de seleção de personagem e nas lutas.
Logo não se trata de uma mesma coisa. Seguindo esses pequenos conselhos você vai conseguir o efeito esperado.
O amigo Orion espera ter ajudado.
Saudações.
First of all, the idea of this tutorial is not to be a programming guide. I just want to clarify some things and say
which should never be done to the Intro always workinkg properly.
1) Start stadef with group 191 and not 190.
The reason is simple, normally the stadef 190 works as a sort of array, where the programmer will set the percentage of each Intro. If you want Unique Introductions, start with stadef 191. When you're done, code the matrix definitions normally.
If it does not start with stadef 191, Intro will not always work correctly.
2) The identification code of the char named for example in ikki, must be the same as the desired adversary character.
You Got it?
The name in the definitions is the identification code of the char that can be read and interact with another.
The displayname is the char name that will appear on the character selection screen and in the fights.
So it is not the same thing. By following these little advice you will achieve the expected effect.
Friend Orion hopes to have helped.
Greetings.
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Vamos aos últimos tutoriais dessa temporada. Dessa vez, vou dar alguns conselhos sobre introduções exclusivas. São introduções ativadas apenas quando um char encontra o outro.
Em primeiro lugar, a ideia desse tutorial não é ser um guia de programação. Apenas quero esclarecer algumas coisas e dizer o que nunca deve ser feito para as Intros sempre funcionarem corretamente.
1) Comece o stadef com o grupo 191 e não 190.
O motivo é simples, normalmente o stadef 190 funciona como uma espécie de matriz, onde o programador vai definir a porcentagem de abertura de cada Intro. Se você quer Introduções exclusivas, comece pelo stadef 191. Quando acabar codifique as definições matriciais normalmente.
Se não começar pelo stadef 191, nem sempre a Intro funcionará corretamente.
2) O código de identificação do char denominado por exemplo em ikki, deve ser o mesmo que char adversário desejado.
Você entendeu?
O name nas definições é o código de identificação do char que pode ser lido e interagir com outro.
Já o displayname é o nome do char que aparecerá na tela de seleção de personagem e nas lutas.
Logo não se trata de uma mesma coisa. Seguindo esses pequenos conselhos você vai conseguir o efeito esperado.
O amigo Orion espera ter ajudado.
Saudações.
Orion- 5 ESTRELLAS
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