Saint Seiya Mugen 2D
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NEWS IKEMEN_GO

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20201207

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Hello everyone, this new topic is related to new releases from Ikemen. I decided to create one to unify everything in one space. Well let's get the news. Version 0.96 was officially released.

News:
-Story mode
-You can play with up to 4 players.
- Stage preview (tutorial: https://saintseiyamugen2d.foroactivo.mx/t940-how-to-configure-my-stage-for-ikemen-s-stage-preview#8782)
- animated portraits (mandatory sprites: 0.0 / 0.1 / 0.2 / 0.3 in Stand)
- movelist
- modified scoring system.
- dialogue mode in the middle of the fight.
- there are probably many more things.

The story mode I still don't know how to do, but there is a tutorial in the select file.

The news is immense. The engine took another leap in quality.
To download access the link below:

;-----------------------
Olá a todos, este novo tópico está relacionado aos novos lançamentos do Ikemen. Decidi criar um para unificar tudo em um espaço. Bem vamos as novidades. A versão 0.96 foi lançada de forma oficial.

Novidades:
-Modo história
-Você pode jogar com até 4 jogadores.
- Stage preview (tutorial: https://saintseiyamugen2d.foroactivo.mx/t940-how-to-configure-my-stage-for-ikemen-s-stage-preview#8782)
- portraits animados (Sprites obrigatórios: 0,0/0,1/0,2/0,3 em Stand)
- movelist
- sistema de pontuação modificado.
- modo dialogo no meio da luta.
- provavelmente tem muito mais coisas.

O modo história ainda não sei como fazer, mais existe um tutorial no arquivo select.

As novidades são imensas. A engine deu outro salto de qualidade.
Para baixar acesse o link abaixo:

Link: https://github.com/Windblade-GR01/Ikemen-GO/releases

Greetings/Saudações


Last edited by Orion on Tue Jul 06, 2021 10:10 am; edited 1 time in total

Orion
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NEWS IKEMEN_GO :: Comments

Lobo Azul

Post Sun Oct 31, 2021 11:35 pm by Lobo Azul

Orion!! Cool Cool Cool Cool Cool Cool

NEWS IKEMEN_GO - Page 2 Hkki10

Genial!!!!

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oscartsg1

Post Sun Nov 14, 2021 11:57 am by oscartsg1

v.098 esta fuera y se pueden crear stages interactivas facilmente(necesario esta version para ello)

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Orion

Post Sat Mar 11, 2023 5:30 am by Orion

We have news. Pre-release version of Ikemen 0.99 is available. It is still a test version, but it already brings new improvements.

The Zoom and super jump system in some stages that use boundlow = 0. have been improved and now emulate identically to mugen. Also, some designs, explosions, super pause on chars have improved and are now emulating close to mugen as well. I tested my Krishna and the Hyper Fire Spear didn't stutter the first time on Ikemen.

This means that authors from now on will have less work adapting their characters. This does not mean that a battery of tests should be excluded when incorporating a mugen char into Ikemen, as they are different programming languages. Therefore, tests are prudent.


The system is running smoother. It's a nice update after a year.

Visible problems:
  - We still have problems with the transparency area of some stages. In certain works the pink area still appears. (However, believe that in the next version this should go away.)
- Still not without support for Android (but the guys are working)
  - No Midi support (However, mp3 tracks work just fine, like in mugen)

You can test the version here: https://github.com/ikemen-engine/Ikemen-GO/releases/tag/v0.99.0-rc.1


In addition, it has a description of the total improvements and there were many.

Greetings.

;============================

Temos novidades. A versão pré-lançamento do Ikemen 0.99 está disponível. É uma versão de testes ainda, mas já traz novas melhorias.

O sistema de Zoom e super pulo em alguns stages que usam o boundlow = 0. melhoraram e agora emulam identicamente ao mugen. Além disso, alguns projéteis, explosões, super pause nos chars melhoraram e agora estão emulando próximo ao mugen também. Eu testei meu Krishna e o Hyper Lança relâmpago não engasgou pela primeira vez no Ikemen.

Isso significa que os autores a partir de agora terão menos trabalho ao adaptar seus chars. Isso não quer dizer que deva-se excluir uma bateria de testes ao incorporar um char do mugen no Ikemen, pois são linguagens de programações diferentes. Logo, testes são prudentes.


O sistema está rodando mais liso. É uma boa atualização depois, de um ano.

Problemas visíveis:
- Ainda temos problemas com a área de transparência de alguns stages. Em determinados trabalhos a área rosa ainda aparece. ( No entanto, creio que na próxima versão isso deva sumir.)
- Ainda não sem suporte para o android (mas a galera está trabalhando)
- Sem suporte para Midi (No entanto, as faixas de mp3 funcionam muito bem, como no mugen)

Você pode testar a versão aqui: https://github.com/ikemen-engine/Ikemen-GO/releases/tag/v0.99.0-rc.1


Além disso, tem o descritivo do total de melhorias e foram muitas.

Saudações.

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